Welcome to samuraisevenbikers.forumotions.net. This is a page where Samurai Seven Bikers Brotherhood could interact. We invite everybody who has keen interest in bikes to join our website.
 
HomeRegisterLog in
Selamat Datang ke Samurai Seven Bikers Brotherhood... Sila lawati Site Rules / Peraturan Berforum terlebih dahulu jika anda belum lagi membacanya... selamat berforum dan terima kasih kerana memilih www.samuraisevenbikers.com

Share | 
 

 Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....

Go down 
AuthorMessage
hNr

avatar

Posts : 496
Join date : 05/08/2009
Location : Kuantan

PostSubject: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Fri Aug 21, 2009 1:45 pm

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan

"Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum
memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali.
Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang
meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat dan dilakukan pada
hari Jumaat.

Oleh itu saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf terhadap rakan2 didalam S7
jika sekiranya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan,
semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati
Allah S.W.T, insyaallah.

SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA
Back to top Go down
zoloft

avatar

Posts : 779
Join date : 05/08/2009
Age : 44
Location : Perhentian Island

PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Fri Aug 21, 2009 7:42 pm

alhamdulillah..bro dah tukar helmet dgn kopiah ? hheeeeee


aku insaf gak study

-------------www.samuraisevenbikers.com-----------------
live life to the fullest

azizi mahmood
+60 139705822
azizib@yahoo.com
9W2BUM
blood type O+


Back to top Go down
https://www.facebook.com/azizi.mahmood
Juz

avatar

Posts : 759
Join date : 05/08/2009
Location : kuantan

PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Fri Aug 21, 2009 9:01 pm

Alhamdullah kerana kita masih diberi peluang dipertemukan dgn Bulan Ramadhan thn ini....

Dikesempatan ini, Ju ucapkan Selamat menjalani ibadah puasa...kepada semua

Moga kita semua beroleh keredhaan dari Yang Maha Esa...

Amin..
Back to top Go down
cBrie

avatar

Posts : 137
Join date : 12/08/2009
Age : 47
Location : jerangau-jabor

PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Sat Aug 22, 2009 3:16 am

"Bila Allah cepat makbulkan doamu,maka Dia menyayangi mu...Bila Dia lambat makbulkan doamu,maka Dia ingin
menguji mu...Bila Dia tidak makbulkan doamu,maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik buat mu...Oleh itu,bersangka baiklah dalam apa jua keadaan,kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanya...
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak.Semoga kita mampu menempuhinya dengan penuh kesyukuran....insyaallah
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Sat Aug 22, 2009 11:52 am

lisan kadang tk terjaga...janji kadang tak terkota...hati kadang berprasangka...sikap kadang menyakitkan...

harapan ini jd indah dn termakbul jika kita selalu ade maaf di antara kite sesama insan..tiada yg indah melainkan amalan yg mulia, kendiri yg sempurna..

selamat menyambut ramadhan al-mubarak..
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Sun Aug 23, 2009 5:59 am

Oleh itu saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf terhadap rakan2 didalam S7
jika sekiranya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan,
semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati
Allah S.W.T, insyaallah.

SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA


Wa pun sama, kita sebenarnya sama saja, bezanya ada mata memandang cermin melihat diri sendiri tapi ada mata yg asyik pandang keluar sahaja, syurga neraka tu siapa pun tak tahu, yang pasti kita semua sama, jadi maaf dari seluruh jasad buat semua...selamat menjalani indah puasa.
Back to top Go down
matninja

avatar

Posts : 297
Join date : 22/08/2009
Age : 45
Location : pahang

PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   Sun Aug 23, 2009 11:35 am

Alhamdulillah...hari ni dah masuk hari ke dua berpuasa...mudah2an...kita semua dapat melaksanakan ibadat puasa dengan baik....serta merebut segala JUALAN MURAH yang cuma ada dalam bulan Ramadhan...bukan kat pasar2 raya tapi di masjid @ surau dengan solat terawikh dan bertadarus.....Sebenarnya pesanan ini untuk saya sendiri....dan semua...rakan2 S7. Biasanya pada awal2 Ramadhan masjid dan surau akan penuh.....tapi di hujung2nya semakin sedikit....kan....moga2 tahun ni. kita sama2 mengubah keadaan menjadi lebih baik.....

SELAMAT BERPUASA.....
petang nanti jangan lupa berbuka yer....

Dalam bulan Pose ni BRO KUEH mesti jadi rebutan..kan....he he...... Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....   

Back to top Go down
 
Selamat Menyambut Ramadhan & Menjalani Ibadah Puasa....
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Arkib Samurai7 :: Ucapan-
Jump to: