Welcome to samuraisevenbikers.forumotions.net. This is a page where Samurai Seven Bikers Brotherhood could interact. We invite everybody who has keen interest in bikes to join our website.
 
HomeRegisterLog in
Selamat Datang ke Samurai Seven Bikers Brotherhood... Sila lawati Site Rules / Peraturan Berforum terlebih dahulu jika anda belum lagi membacanya... selamat berforum dan terima kasih kerana memilih www.samuraisevenbikers.com

Share | 
 

 PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
hNr

avatar

Posts : 496
Join date : 05/08/2009
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Wed Sep 09, 2009 2:51 pm

1. Toe
2. Maksuzy
3. PL
4. juz
5. TA
6. NZX10
7. FADZ
8. Bard
9. cBrie
10. hNr


.
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Wed Sep 09, 2009 4:11 pm

Posted Asal: Bro Ugly Toe:~

Sebagai makluman semua, lanjutan drpd lawatan tersebut, beberapa keputusan telah dibuat. Antaranya adalah pembaikan pada struktur rumah tersebut yg melibatkan dinding rumah, pintu dan tingkap, pembinaan tandas yg lebih sempurna dan sbgnya. Usaha utk mendapatkan bekalan letrik juga sedang dipertimbangkan. Dgn kerjasama bro Yus zx10 dan zmanR1, bahan2 keperluan bagi tujuan tersebut telahpun disediakan pada hari ini, 7 Sep 09. Mereka juga bertanggungjawab utk menguruskan kerja2 pembaikan akan dimulakan segera pada 8 Sep 09.

Keseluruhan warga S7 dialu2kan utk menyertai penyempurnaan Majlis Amal Ramadhan S7 yg dijadualkan bermula jam 2 ptg pada 12 Sep 09 ini yg akan melibatkan pgrm gotong royong, penyampaian kewangan dan keperluan rumah serta acara berbuka puasa bersama keluarga berkenaan. Makanan akan disediakan oleh Abg Din GW. Bagi tujuan penyediaan makanan, kpd yg berminat dikedendaki menyenaraikan nama di bawah:


Siapa yang ada dan sudi bantu provide kanvas/tikar ke apa ke dialu2kan, hubungi Bro Toe,...untuk buat kawasan berbuka dan kawasan sembahyang.... 1.5 cents

1. Toe
2. Maksuzy
3. PL
4. juz
5. TA
6. NZX10
7. FADZ
8. Bard
9. cBrie
10. hNr
11.
12.
.
.
.
100.

Note: RV dan pergerakan akan dimaklumkan kemudian.
Back to top Go down
mazlan majid

avatar

Posts : 921
Join date : 11/08/2009
Age : 45
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Wed Sep 09, 2009 11:08 pm

1. Toe
2. Maksuzy
3. PL
4. juz
5. TA
6. NZX10
7. FADZ
8. Bard
9. cBrie
10. hNr
11. Aku.... Mazlan
12.
.
.
.
100.

Aku ada satu kanves tp tak besar mana la. Muat la 5-6 org dok makan. Nanti aku bawak
Sambil2 dok nebas tu kalau bakar ikan patin pais tempoyak best jugak. bounce
Back to top Go down
hNr

avatar

Posts : 496
Join date : 05/08/2009
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Thu Sep 10, 2009 1:45 pm

mazlan majid wrote:
1. Toe
2. Maksuzy
3. PL
4. juz
5. TA
6. NZX10
7. FADZ
8. Bard
9. cBrie
10. hNr
11. Aku.... Mazlan
12.
.
.
.
100.

Aku ada satu kanves tp tak besar mana la. Muat la 5-6 org dok makan. Nanti aku bawak
Sambil2 dok nebas tu kalau bakar ikan patin pais tempoyak best jugak. bounce



kalau bakar ikan patin pais tempoyak best jugak....

aku x suka patin ni, tp sekali kena patin pais tempoyak....

adooooiii...terangkat beb....meleleh ayeq liuq nooo....

buat la lan....xpe, kita share2 kos nto ramai2....
Back to top Go down
Sopi Z7

avatar

Posts : 101
Join date : 06/09/2009
Age : 43
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Fri Sep 11, 2009 4:29 am

Salam semua. Ahad ni HWB nak turun Kuantan, untuk prog. kat Indera Mahkota. InsyaAllah kami ada bawa sikit sumbangan untuk prog amal Samurai7 ni. So, nanti kami kontek Toe ok?
Back to top Go down
hNr

avatar

Posts : 496
Join date : 05/08/2009
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Fri Sep 11, 2009 8:42 am

Sopi F3 wrote:
Salam semua. Ahad ni HWB nak turun Kuantan, untuk prog. kat Indera Mahkota. InsyaAllah kami ada bawa sikit sumbangan untuk prog amal Samurai7 ni. So, nanti kami kontek Toe ok?


Alhamdulillah...trmksh byk2 sopi...jgk HWB...





.
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Fri Sep 11, 2009 2:33 pm

Sopi F3 wrote:
Salam semua. Ahad ni HWB nak turun Kuantan, untuk prog. kat Indera Mahkota. InsyaAllah kami ada bawa sikit sumbangan untuk prog amal Samurai7 ni. So, nanti kami kontek Toe ok?

Alhamdulillah..tp rasanya S7 tak berkesempatan nk join HWB pnya pgrm berbuka kat Indera Mahkota 2 sbb terlibat ngan majlis kat Masjid Lama Permatang Badak pada tarikh sama.
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Fri Sep 11, 2009 7:46 pm

Penerimaan cek sumbangan Amal Ramadhan S7 daripada Chear Motor Kuantan berjumlah RM 1,000.00.









Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Fri Sep 11, 2009 10:44 pm

Update kutipan derma bagi Program Amal Ramadhan SSB 11 Sep 09.

Jumlah RM 1,000.00 telah diterima dari Chera Motor pada 11/9. Setinggi2 terima kasih kpd Chear Motor dan rakan2 yg telah bermurah hati menderma. Ini menjadikan jumlah terkumpul setakat ini adalah RM 3,715.00. WELLDONE EVERYBODY!!

Kpd members yg berhajat dan belum berbuat demikian diharap dapat menghulurkan derma tersebut pd BOS akan datang atau sebelum 12 Sep 09.
Back to top Go down
-syazzan-

avatar

Posts : 352
Join date : 06/08/2009
Age : 36
Location : Kuantan - Kerteh - Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 2:55 am

salam.. kat mane alamat umah pakcik nie? kalo dapat letak map sikit pun ok gak.. mane la tau kot2 berkesempatan boleh pegi besok nie..
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 4:19 am

PERHATIAN

Rujuk: S7 BOS bertempat di Rest Casper IM pada 11 Sep 09 jam 10 mlm.

Disebabkan perkara yang tidak dapat dinyatakan di sini, beberapa perubahan pd perlaksanaan Pgrm Amal Ramadhan 09 terpaksa dilakukan. Di atas persetujuan members (rujuk di atas), program terkini adalah seperti berikut:

1. Penyerahan sumbangan telah ditunda dari Sabtu 12 Sep 09 ke Ahad 13 Sep 09.

2. Sumbangan berbentuk keperluan rumah dan wang tunai akan dipanjangkan kepada ketiga2 keluarga yg dicalonkan dan bukannya kepada satu keluarga sahaja.

Keseluruhan warga S7 dialu2kan utk menyertai pgrm penyerahan sumbangan kepada ketiga2 keluarga terbabit. Selesai sahaja pgrm penyerahan tersebut, S7 akan terus ke Masjid Lama Permatang Badak utk Majlis Berbuka Puasa di sana. Tempat dan masa RV akan dimaklumkan secepat mungkin.

Note: Members yg maklum berkenaan sebab2 perubahan ini diharap dapat menyampaikan kpd rakan2 lain.
Members boleh berhubung terus dgn saya atau mana2 mod jika ada sebarang pertanyaan.
Back to top Go down
-syazzan-

avatar

Posts : 352
Join date : 06/08/2009
Age : 36
Location : Kuantan - Kerteh - Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 4:43 am

adeiii... ahad ambe kije.. scratch scratch scratch
Back to top Go down
hNr

avatar

Posts : 496
Join date : 05/08/2009
Location : Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 9:27 am

Proceed bro....this may be the best alternatives after
the long hours of brain-storming session...

Everyone has got their views / ideas presented, and the conclusion has
been made announced by the President....

Therefore, pls respect the consent and decision which has
been made known here....


.
study study study
Back to top Go down
tandas_awam

avatar

Posts : 2448
Join date : 05/08/2009
Age : 45
Location : Bandar Damansara Kuantan - Kg. Tengah Temerloh - Jln. Pondok Lama Tanah Merah

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 11:39 am

hNr wrote:
Proceed bro....this may be the best alternatives after the long hours of brain-storming session...

Everyone has got their views / ideas presented, and the conclusion has been made announced by the President....

Therefore, pls respect the consent and decision which has been made known here....


.
study study study

afro cool afro
Back to top Go down
kueh

avatar

Posts : 199
Join date : 04/08/2009

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 12:20 pm

since pegi sume umah
so ade aktiviti gotong royong x?
or juz bg sumbangan je?
Back to top Go down
tandas_awam

avatar

Posts : 2448
Join date : 05/08/2009
Age : 45
Location : Bandar Damansara Kuantan - Kg. Tengah Temerloh - Jln. Pondok Lama Tanah Merah

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 1:07 pm

kueh wrote:
since pegi sume umah
so ade aktiviti gotong royong x?
or juz bg sumbangan je?

gotong royong buat KUEH raya je lol!
Back to top Go down
kueh

avatar

Posts : 199
Join date : 04/08/2009

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 3:05 pm

bagi sumbangan KUEH raye la
apdol sket lol!
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 3:59 pm

kueh wrote:
since pegi sume umah
so ade aktiviti gotong royong x?
or juz bg sumbangan je?

Sumbangan saje bro..
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sat Sep 12, 2009 10:05 pm

ugly toe wrote:
Keseluruhan warga S7 dialu2kan utk menyertai pgrm penyerahan sumbangan kepada ketiga2 keluarga terbabit. Selesai sahaja pgrm penyerahan tersebut, S7 akan terus ke Masjid Lama Permatang Badak utk Majlis Berbuka Puasa di sana. Tempat dan masa RV akan dimaklumkan secepat mungkin.


ACHTUNG

UMUM: Ahad 13 Sep 09. Pergerakan penyerahan sumbangan. RV di Taman Esplanade jam 1.30 ptg (detail pergerakan akan dimaklum semasa RV). pergerakan adalah bermotor. Harap penyertaan maksima S7 bagi memeriahkan majlis.
Back to top Go down
zmanr1

avatar

Posts : 110
Join date : 06/08/2009
Age : 43
Location : QTAN PAHANG & TERENGGANU KITA

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sun Sep 13, 2009 1:38 am

kueh wrote:
since pegi sume umah
so ade aktiviti gotong royong x?
or juz bg sumbangan je?



Lain x kalu ade BOS dtg la... jgn dk tggu info dri forum jeeee........bole jgk ubat2 rindu
Back to top Go down
tandas_awam

avatar

Posts : 2448
Join date : 05/08/2009
Age : 45
Location : Bandar Damansara Kuantan - Kg. Tengah Temerloh - Jln. Pondok Lama Tanah Merah

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sun Sep 13, 2009 4:01 am

zmanr1 wrote:
kueh wrote:
since pegi sume umah
so ade aktiviti gotong royong x?
or juz bg sumbangan je?



Lain x kalu ade BOS dtg la... jgn dk tggu info dri forum jeeee........bole jgk ubat2 rindu

malam malam dia buat KUEH nak jual pasar Remdan esok....



Moh kita keluar beramai ramai esok...
Back to top Go down
kueh

avatar

Posts : 199
Join date : 04/08/2009

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Sun Sep 13, 2009 11:29 pm

zmanr1 wrote:



Lain x kalu ade BOS dtg la... jgn dk tggu info dri forum jeeee........bole jgk ubat2 rindu

bulan pose aku kene tambat ar Mad
Back to top Go down
maksuzy

avatar

Posts : 587
Join date : 08/08/2009
Age : 43
Location : kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Mon Sep 14, 2009 12:40 am

khas untuk bro TA...maksu dengan segala hormatnya menganugerahkan bintang sepenuh KLCC atas khidmat cemerlang sebagai photographer sepanjang program S7... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy ....(tak reti2 lagi agenda tersembunyi di sebalik penganugerahan ni?) bounce bounce bounce bounce
Back to top Go down
maksuzy

avatar

Posts : 587
Join date : 08/08/2009
Age : 43
Location : kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Mon Sep 14, 2009 12:43 am

khas buat iris yang bersusahpayah menolong membalut hamper bersama2 fadz...tq yang tak terhingga.... maksu jadi tukang pass barang je..sori ek, takda kemahiran.... Embarassed
Back to top Go down
ugly toe

avatar

Posts : 2179
Join date : 05/08/2009
Age : 47
Location : Tembeling Resort, Kuantan

PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   Mon Sep 14, 2009 1:21 am

ugly toe wrote:
Bersempena Ramadhan yang mulia dan penuh keberkatan ini, SSB merancang untuk mengadakan satu Program Amal pada 12 & 13 Sep 09 bersamaan 21 & 22 Ramadhan 1430H. Program yang dimaksudkan adalah program bantuan dari segi kewangan dan kelengkapan rumah kpd keluarga daif yang difikir amat memerlukan. Sejajar dgn itu, satu Tabung Amal SSB telah diujudkan. Sokongan dan kerjasama drpd warga SSB sesungguhnya amat diharapkan untuk menjayakan usaha murni ini. [/font]
[/color][/font][/color]

TAHNIAH

Alhamdullillah..Pgrm Amal Ramadhan S7 telah sempurna dan berjalan dengan lancar. Tahniah kpd semua members yg telah memberikan sepenuh komitmen samada secara langsung mahupun tidak sehingga tercapai hasil yg amat dibanggakan ini. Tanpa kerjasama dan perpaduan semua, aktiviti ini tidak mungkin dapat dicapai. We have proven, being ONE..great things can happen.

Setinggi2 terima kasih dan penghargaan juga diberikan kpd HWB Temerloh yg telah sama2 menyumbangkan sejumlah kutipan utk menyokong pgrm amal ini. Semangat dan keprihatinan HWB sememangnya disanjung tinggi. Sumbangan tersebut adalah diatas inisiatif HWB sendiri tanpa sebarang permintaan daripada S7. Kepekaan mereka seharusnya dijadikan contoh buat semua. Bikers Brotherhood.


Welldone everybody..


Last edited by ugly toe on Mon Sep 14, 2009 6:06 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB   

Back to top Go down
 
PROGRAM AMAL RAMADHAN SSB
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Arkib Samurai7 :: Ramadhan-
Jump to: